Φαντάσου να συναντήσεις αμάξι σε τέτοιους δρόμους! Καλά για να συναντηθούν 2 μαζί δεν το συζητώ, κάποιος θα πάει με την...''όπισθεν''
Ο Γιάννης μας ''κλικάρει'' από ψηλά περνώντας από ένα φαράγγι
Σιγά σιγά κατέβαίνουμε το πάσο του Lysebotn
Αφήνω την ομάδα να κατέβει για να την ''πυροβολήσω'' κι εγώ από ψηλά
Ο δρόμος χάνεται κάτω!
Το Lysebotn pass, θεωρείται μια από τις ομορφότερες διαδρομές στον κόσμο!
Αν είχαμε drone κάτι τέτοιο θα βγάζαμε! Πόσο απίθανο μέρος! (φώτο από ιντερνετ)
Τα λάτρεψα αυτά τα μικρά σκοτεινά και υγρά τούνελ!
Μετά από λίγο επιτέλους, φτάσαμε στο καταπληκτικό lysefjord. Από εδώ παίρνεις το καραβάκι και περνάς κάτω απ το βράχο του Preikestolen. Εμείς όμως δεν ήρθαμε για καράβια και παπόρια :D Θα οδηγούσαμε κυκλώνοντας το φιόρδ για να φτάσουμε στο ''βράχο''
Καλλιτεχνικά κάδρα με τις ''κυρίες'' μας
Βρήκαμε και 2-3 άλλους επισκέπτες και τους ζητήσαμε να μας βγάλουν μια ομαδική φώτο
Τεράστιο το Lysefjorden, με ιδιαίτερα νερά βαθύ πράσινου χρώματος περιστοιχισμένο από επιβλητικούς βράχους και αρκετούς καταρράκτες να ''κατεβαίνουν'' απ τους βράχους του!
Κάναμε μια καλή στάση για να χαζέψουμε αυτό το θαύμα της φύσης, ένα απ τα ομορφότερα φιορδ της Νορβηγίας! Σίγουρα θα ακολουθούσαν κι άλλα, απλά όταν πρωτοαντικρίζεις αυτό το θέαμα μένεις πάντα με το στόμα ανοικτό...
Η απόλυτη ηρεμία αυτή την εποχή! Φυσικά δεν μας χάλαγε αυτό καθόλου...ίσα ίσα βγάλαμε και πήραμε το κολατσιό μας ακούγοντας μόνο τους ήχους της φύσης
Συνεχίζουμε την υπέροχη ''μοναχική'' διαδρομή στον 45
Συναντώντας παλιές καλύβες...
Στο Byrkjedal βγαίνουμε απ τον 45 λόγω κλειστού δρόμου και πάμε απ τον 503 κυκλώνοντας την διαδρομή για να πάρουμε μετά το καραβάκι για Oanes
Σε πολλά σημεία στη Νορβηγία υπάρχουν διάφορα ''πλατώματα'' που χρησιμεύουν για ξεκούραση
Σταματάμε για λίγο να θαυμάσουμε την μοναδική θέα με τους βράχους και το μικρο φιορδ...
Του παυλίτο χαμογελούν και τα μουστάκια που δεν έχει :D
Αλλά και οδηγώντας η θέα ηταν μοναδική...
Μας μένουν λιγα χλμ μέχρι να πάρουμε το καραβάκι γι απέναντι
Μετά από λίγο φτάσαμε, σαν κυριοι περιμέναμε στην γραμμή μας υπομονετικά! Φτάνοντας σε κάθε καραβάκι υπήρχαν οριοθετημένες γραμμές στο οδόστρωμα για το πως θα μπουν τα οχήματα. Όταν λοιπόν έφτανε μια μια γραμμή με την σειρά έμπαινε μέσα.
Ακόμα και στο καραβάκι το διασκεδάζαμε βγάζοντας φώτο τριγύρω!
Οι αποστάσεις συνήθως ήταν μερικών λεπτών 10-20 μέχρι την απέναντι όχθη, για το σκοπό αυτό χρησιμοποιούνταν οι λεγόμενες ''παντόφλες''. Όλα στοιχισμένα οπως βλέπετε :D Η Νορβηγοί είναι πέρα εως πέρα τυπικοί με τέτοια θέματα. Περνούσε με την σειρά ο υπάλληλος και έκοβες εισιτήριο (πάντα με κάρτα εννοείται) Τιμή περίπου 5-6 ευρώ για τις μικρές αποστάσεις (άτομο+μηχανή)
Μετά από λίγο περάσαμε απέναντι στο Oanes και κατευθυνθήκαμε προς το Jørpeland που είχαμε κλείσει άνα AirBNB σπίτι
Η ώρα είχε πάει ήδη 8 το απόγευμα αλλά φυσικά ήταν ακόμα μέρα!
Φτάνοντας στο σπίτι άρχισε πάλι αυτή η σπαστική βροχή (σπρέι), ενώ η ώρα είχε πάει κοντά 9 έτσι δεν θα προλαβαίναμε σήμερα να επισκεφθούμε το βράχο του Preikistolen. Το αφήσαμε λοιπόν για την επόμενη το πρωί ευχόμενοι και ο καιρός να φτιάξει, άλλωστε η σημερινή μέρα ήταν γεμάτη εικόνες και συναισθήματα που πραγματικά μας είχε ''μπουκώσει''! Τόσες εναλλαγές τοπίων, καταρράκτες λιβάδια, δάση, φιόρδ, αλπικές λίμνες, βράχοι, καραβάκια, δρόμοι, βροχή, χιόνια, σύννεφα, ήλιος, τα πάντα όλα! Πραγματικά αυτή η χώρα είναι κάτι το μοναδικό! Προσωπικά επειδή έχω κάνει κι άλλα road trips (και πριν και μετά απ αυτό το ταξίδι) θεωρώ ότι είναι η ομορφότερη και πιο ασφαλής χώρα του κόσμου! βέβαια η ομορφιά είναι υποκειμενική αλλά στην περίπτωση της αν περιέγραφες τον Παράδεισο θα έλεγες οτι απλά είναι σα να βρίσκεσαι στη Νορβηγία! Όλα αυτά βέβαια τους καλοκαιρινούς μήνες γιατί το χειμώνα οι ντόπιοι δοκιμάζονται απ το κρύο τους παγετώνες και τους κλειστούς δρόμους, αλλά και πάλι οι άρτιες υποδομές της χώρας διευκολύνουν τους πάντες. Το μόνο ''παραπονο'' είναι οτι δεν υπάρχει αυτή η ''τριβή'' με τον απλό κόσμο. Οι Νορβηγοί είναι πραγματικά στην κοσμάρα τους και αυτό το διαπιστώσαμε απ την πρώτη μέρα! Ζουν στον παράδεισο και δεν ασχολούνται με κανέναν τουρίστα ταξιδιώτη παρά μόνο τυπικά για να ''πουλήσουν''. Άλλωστε το βοιωτικό τους επίπεδο αν δεν είναι το κορυφαίο είναι απ τα κορυφαία του κόσμου...
Αράξαμε λοιπόν κι εμείς στην σπιταρώνα μας (είχαμε δώσει 60 ευρώ) για ξεκούραση και ετοιμάσαμε σιγά σιγά το δείπνο μας. Το σπίτι ήταν τεράστιο με 2 υπνοδωμάτια κουζίνα μπάνιο σοφίτα σαλόνι και πλήρως εξοπλισμένο! Περάσαμε τις ''λίγες'' :haha: φωτογραφίες που τραβήξαμε και τα είπαμε λίγο για το πρόγραμμα της αυριανής μέρας. Θα έπρεπε να ξυπνήσουμε πρωί για να πάμε στο ''βράχο'' καθώς το όλο πάνω κάτω ( σύνολο 8 χλμ) θα μας έπαιρνε περί τις 3-3μιση ώρες!
Εδώ ο Γιάννης αρνείται να βγάλει το κράνος του για να την πέσει για ύπνο, θέλει να οδηγήσει και στα όνειρα του στη Νορβηγία :haha: Η ώρα πήγε 12 για να αρχίσει να νυχτώνει...
Αρκετά σφιχτό και το σημερινό πρόγραμμα με 380 φουλ επαρχιακά χιλιόμετρα αλλά και ανάβαση στο βράχο του Preikestolen που δεν τα καταφέραμε χτες. Είχαμε επιλέξει όσο μπορούμε να μην κινούμασταν σε κεντρικές αρτηρίες ώστε να αποφεύγουμε τα πολλά τροχόσπιτα, νταλίκες αλλά και την γενικότερη κίνηση. Δεν είναι εύκολες οι προσπεράσεις εκεί καθώς στο μεγαλύτερο μέρος των δρόμων υπάρχει διπλή διαχωριστική και χαμηλά όρια ταχύτητας και πάντα με το φόβο της αστυνομίας και του να σε καρφώσει κάποιος αν οδηγείς προκλητικά. Στους δευτερεύοντες επαρχιακούς δεν κυκλοφορεί ψυχή οπότε κινούμασταν χαλαρά και στρίβαμε και όμορφα! :D Άσε που οι εναλλαγές τοπίων είναι ακόμα περισσότερες και συναντούσαμε και χιονάκια και παγωμένες λίμνες
Ξυπνάμε λοιπόν αρκετά νωρίς και παίρνουμε γρήγορα το πρωινό μας και σε μισή ωρίτσα ήμασταν στο πάρκινγκ του Preikestolen (7 το πρωί περίπου). Ο καιρός τελικά δεν μας έκανε το χατήρι καθώς ήταν ακριβώς όπως τον αφήσαμε την προηγούμενη μέρα, βροχερός και με χαμηλή νέφωση και ομίχλη. Είχαμε στο πίσω μέρος του μυαλού μας οτι δεν θα δούμε και πολλά πράγματα απ τα 604 μέτρα υψόμετρο του βράχου, όμως αυτό δεν θας πτόησε καθόλου, λέμε πάμε κι ότι δούμε άλλωστε η πορεία προς τον στόχο μετράει!
Πραγματικά δεν ξέρω τι σκέφτηκα φορώντας φόρμα και απλά παπούτσια, ακόμα και το λεπτό μπουφάν δεν ήταν πλήρως αδιάβροχο! Πως φαίνεται οτι είμαστε απ την Κρήτη και έχουμε μάθει στον ήλιο...δεν πειράζει όμως πάθαμε και μάθαμε!
''Κάτσε'' κάτω απ την ταμπέλα :D Ε ρε τι μας περιμένει...
Και οι υπόλοιποι δεν πήγαν πίσω από άποψη ρουχισμού, μόνο ο άλλος Γιάννης φορούσε αδιάβροχα πάνω κάτω! Οι υπόλοιποι γίναμε σαν βρεγμένες πάπιες! Κρατούσαμε ένα μεγάλο μπουκάλι νερό και κολατσιό καθώς το όλο ''πάνω κάτω'' διαρκεί κάνα τρίωρο ανεβαίνοντας από τα 270 μέτρα στα 604 σε μια απόσταση 3,8 χιλιομέτρων!
Ξεκινάμε λοιπόν την ανάβαση! Στην αρχή δεν έβρεχε, ο καιρός ''κρατιόταν'':D
Μπαίνοντας στο υπέροχο, υγρό και ομιχλώδες σε ορισμένα σημεία δάσος! Σκηνές από ταινία :D
Δεν υπήρχαν πολλοί που ανέβαιναν στο βράχο, λογικό λόγω της εποχής αλλά και του καιρού. Μικρές στάσεις για νεράκι και ''ξελαχάνιασμα''
Αλλά και για τις απαραίτητες φώτο!
Ανεβαίνοντας σιγά σιγά η θέα μαγεύει!
''Τράβα'' με να σε ''τραβώ'' :p
Για πάμε ωρέ παιδιά δυνατά! :D Προσοχή παιδιά γιατί τα βρεγμένα βράχια γλιστράνε!
Ο Παυλίτο νιώθει δυνατός για την αναρρίχηση :xalara:
Αλλά και η αφεντομουτσουνάρα μου
Περνώντας από ένα ξέφωτο :D
Τα μοντέλα αλληλοφωτογραφίζονται :haha:
Παυλίτο πως είμαστε?? όλα πρίμα! :D
Το αισθάνομαι, πάνω δεν θα βλέπουμε ούτε την μύτη μας!
Ανεβαίνοντας το δυσκολότερο κομμάτι με τους πελώριους βράχους!
Συνεχίζοντας την ανάβαση ο καιρός και η ατμόσφαιρα με ωθεί στο να το γυρίσω λίγο στο ''καλλιτεχνικό'' :D
Στεκόμενος εκεί δεν σκεφτόμουν τίποτα απολύτως, με είχε συνεπάρει το όλο σκηνικό...
Άλλα 1150 μέτρα για την κορυφή...
Κάποιοι επισκέπτες ήταν αρκετά πιο οργανωμένοι με τα αδιάβροχα τους και τα μπατόν τους :D
Σε αρκετούς βράχους βλέπαμε τα χαρακτηριστικά πυργάκια που έκαναν οι ταξιδιώτες με πέτρες για καλή τύχη, υπήρχαν σε πολλούς βράχους της Νορβηγίας
Απίστευτο και τόσο δραματικό το τοπίο, λες και βρισκόμασταν σε άλλη διάσταση...
Και ξαφνικά, κάτι φαίνεται στο βάθος... αμυδρά... Ο Γιάννης μου κάνει το σήμα της νίκης και καταλαβαίνω πως φτάσαμε! Άλλο που δεν βλέπαμε σχεδόν τίποτα :D
Αυτός είναι ο περιβόητος βράχος...μην τον βλέπετε έτσι είναι πολύ πιο όμορφος :haha:
Ο βράχος του Preikestolen, ένα από τα πιο δημοφιλή τουριστικά αξιοθέατα της Νορβηγίας...Υψώνεται κάθετα στα 604 m πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας στο Lysefjorden που είχαμε βρεθεί την προηγούμενη μέρα
Δείτε τι θα έπρεπε να βλέπαμε... (3 φώτο από ιντερνετ)
Κρίμα πραγματικά μετά από τόσο περπάτημα να μην βλέπουμε ούτε την μύτη μας
Φυσικά ο κόσμος που τον είχε επισκεφθεί ήταν ελάχιστος και ''κουζουλός'' :p
Άσε που τα τελευταία μέτρα άρχισε πάλι αυτό το σπαστικό σπρέι!
Άσε που λίγο έλειψε να βγάλω το πόδι μου σε αυτό το πέρασμα καθώς γλίστρησα
Ας απολαύσουμε λοιπόν ότι μπορούμε...
Το όλο θέαμα κόβει κυριολεκτικά την ανάσα...εδώ ο Γιάννης στο χείλος του γκρεμού των 604 μέτρων
Έφτασε όμως η ώρα για να φύγουμε. Άραγε θα μπορέσω να ξαναδώ αυτό το μοναδικό θέαμα στη ζωή μου με τις καλύτερες συνθήκες για να το απολαύσω? Ποιος ξέρει..μακάρι! Θέλω να ξαναπατήσω τα Νορβηγικά εδάφη μια μέρα!
Απογοητευμένοι, σιγά σιγά πήραμε το δρόμο του γυρισμού...
Ο καιρός ακόμα χειρότερος, ήδη είχαμε γίνει παπιά!
Φτάνοντας σιγά σιγά κάτω, κάποιοι άλλοι ταξιδιώτες ανέβαιναν...
Αποστολή εξετελέσθη! Μετά από 3-3μιση ώρες (πάνω απ τη μισή διαδρομή με βροχή) καταφέραμε να βγάλουμε τα σχεδόν 8 χλμ της δύσκολης διαδρομής! Θα το θυμόμαστε πάντα, πήγαμε με εξοπλισμό Κρήτης και η βροχή μπήκε παντού κυριολεκτικά! :haha: Δυνατή εμπειρία όμως, άξιζε ο κόπος και νιώθεις ότι τα κατάφερες παρά τις δύσκολες συνθήκες
Γυρνάμε στο σπίτι παπιά! προσπαθούμε να μπούμε μέσα προσεκτικά μην κάνουμε χάλια το σπίτι γιατί όπως θα αποδειχθεί οι Νορβηγοί δεν αστειεύονται...4 άτομα να προσπαθούμε στον προθάλαμο να βγάλουμε αδιάβροχα για να ετοιμάσουμε τα πράγματα και να τα ξαναβάλουμε μετά για να φύγουμε! Ένας κακός χαμός στον προθάλαμο, να παιρνει ο ένας την μποτα του άλλου, να μπερδεύει τα παντελονια, να σουρώνουμε από την βροχή, τα πάντα όλα! Δεν είχε ούτε ένα μικρό υποστεγάκι το σπίτι να βάλουμε πρόχειρα τα πράγματα έξω, τι στο καλό εδώ τις 300 μέρες βρέχει και δεν έχουν ένα υπόστεγο? Είναι σαν να μην έχουμε εμείς τέντες για τον ήλιο! :D Τελος πάντων με τα πολλά ετοιμαζόμαστε τρώμε κάτι γρήγορα και βουρ πάλι στο δρόμο καθώς είχαμε αρκετά επαρχιακά χιλιόμετρα και πράγματα να δούμε. Ρίχνουμε κι ένα σφουγγάρισμα και καθάρισμα στο σπίτι και την κάνουμε!
Το βράδυ μας στέλνει μήνυμα ο τύπος με το σπίτι...απαιτούσε 200 ευρώ αποζημίωση (από μας μέσω AirBNB) για ελλειπή καθάρισμα του σπιτιού :eek:. Είχαμε λέει αφήσει άπλυτα τα πιάτα και δεν είχε καθαριστεί καλά ο προθάλαμος (εκεί που αλλάζαμε). Το συζητάμε με τα παιδιά και λέμε αποκλείεται τα πιάτα είχαν πλυθεί, μετά πετάγεται ένας και λεει μόνο ένα πιάτο αφήσαμε διότι το ξεχάσαμε αλλά είχε απλά ψιχουλα από τοστ (πάνω στο τραπέζι). Γι αυτό μας ζητάει 200 ευρώ ο τύπος? Τον προθάλαμο τον σφουγγαρίσαμε αλλά έτσι όπως έβρεχε μπορεί η τελευταία πατημασιά βγαίνοντας να υπήρχε, έλεος! Άσε που μας έγραψε ότι αργήσαμε να φύγουμε κιόλας (αυτό ήταν αλήθεια λόγω βροχής, μας παρακολουθούσε ο φούστης? :haha Με τα πολλά αφού του εξηγήσαμε οτι αφήσαμε εκ παραδρομής 1 πιάτο και λόγω βροχής αργήσαμε λίγο αλλά δεν είδαμε κάποιον άλλο ταξιδιώτη ή εσάς...η Airbnb παρακολουθεί αυτά τα μηνύματα (ήταν μέσω της πλατφόρμας) γι αυτό και ήμασταν απόλυτα ευγενικοί και τυπικοί, τελικά δεν βρήκαμε καμία έξτρα χρέωση ούτε μας έστειλε κάποιο μήνυμα η AirBNB, ο τύπος μάλλον ήθελε να τ αρπάξει η απλά ήταν τόσο παράξενος και τυπικός! Από όλα αυτά καταλαβαίνει κανείς τι εστί Νορβηγία από άποψη τυπικότητας και τήρηση των νόμων και των κανόνων! :D
Τα αφήνουμε όλα πίσω και ξεχυνόμαστε στον βροχερό δρόμο...παίρνουμε τον 13 για κάποια χιλιόμετρα
Στο Hjelmelandsvågen παίρνουμε το καραβάκι για απέναντι
Φτάνουμε στο Lovrafjorden, εκεί αφήνουμε τον 13 (πριν το Sand) μπαίνουμε για λίγο στον 517 για να φτάσουμε αργότερα στον μαγικό Fv520!
Μαγικό φιόρδ και τυχερός όποιος έχει το σπίτι εκεί! Μην τα ξαναλέμε, αν υπάρχει παράδεισος θέλω αυτό το σπίτι ακριβώς
Είναι μαγικό το πώς ''χάνονται'' οι γέφυρες μέσα στα βουνά με τα αναρίθμητα τούνελ που τα διαπερνάν
Καταρράκτης hangandvikfossen, ο εκκωφαντικός ήχος των νερών του έσκιζε την απόλυτη ησυχία...απλά υπέροχος!
Και το τούνελ κάτω απ τον καταρράκτη!
Περιμένοντας τα καμάρια να περάσουν για φώτο! :D
Νατοι νατοι! :p
Συνεχίζουμε στον υπέροχο 520
Πολλοί άλλοι καταρράκτες στο δρόμο μας...σήμερα σε κάθε στροφή εκτός από λίμνη λέπαμε και καταρράκτη :D
Περνώντας από μικρούς όμορφους οικισμούς
Ο τύπος έκανε ''σκι'' (φορούσε παπούτσια του πατινάζ στον βρεγμένο δρόμο!
Μπαίνοντας σε ένα όμορφο φαράγγι, μας είχε συνεπάρει ο συγκεκριμένος δρόμος!
Και ξαφνικά εκεί που όλα ήταν πράσινα με καταρράκτες, λιβάδια και δάση, φτάνουμε στη λίμνη Svartavatnet, σε τοπίο πετρώδη, με πάγους, χιόνια σε ένα σκηνικό εντελώς διαφορετικό με πριν!
Όλα αυτά στον ίδιο δρόμο...τον Fv520
Απολαύστε χωρίς λόγια αυτή τη φορά...
κάθε τόσο στάση για να απαθανατήσουμε τα υπέροχα τοπια
Γεια σας μρε παρέα!
Όλοι απολαμβάνουμε τις πόζες μας :D
Το χαμόγελο αυτό τα λέει όλα για το τι συναισθήματα είχαμε βρισκόμενοι εκεί!
Συνεχίζουμε τον απίθανο αυτό δρόμο...τα χιόνια όλο και πληθαίνουν ανεβαίνοντας!
Μέχρι και η κάμερα κράνους είχε ''θολώσει'' με αυτά που έβλεπε :D
Σταματάμε για να θαυμάσουμε την πανέμορφη λίμνη Roldalsvatn στην Horda που απλώνεται μπροστά μας
Ο Γιάννης με ''ζουμάρει'' από μακριά χαρίζοντας μου ένα απίθανο κάδρο!
Βγαίνουμε στον κεντρικό δρόμο E134 στην Horda για να μπούμε στον 13 μετά από κάποια χιλιόμετρα για να πάμε στον διάσιμο καταρράκτη Låtefossen
Μπαίνουμε πρώτα στο μεγάλο μήκους 5χλμ τούνελ Røldal Tunnel και στη συνέχεια στο Seljestad, μαγικές εικόνες σε κάθε στροφή, πριν ή μετά από κάθε τούνελ... η Νορβηγία άλλωστε είναι η χώρα με τα περισσότερα τούνελ στον κόσμο!
Σε σχεδόν κάθε τούνελ της Νορβηγίας υπάρχει ταμπέλα που αναφέρει το μήκος και την ονομασία του!
Συνεχίζουμε στον 13 για τον καταρράκτη Latefossen, όσο πλησιάζαμε τόσο το ''σπρέι'' είχε καλύψει όλη την ατμόσφαιρα! Περνούσαμε κυριολεκτικά μέσα από μανιασμένους καταρράκτες που κάνανε εκκωφαντικό θόρυβο! Ήταν απ τους σκληρότερους χειμώνας και η φύση κατέβαζε πολύ νερό απ τα χιονισμένα βουνά!
Θερμοκρασία 9 βαθμούς αλλά με την υγρασία στο 500% :haha:
Φτάσαμε στον διάσημο καταρράκτη... ο θόρυβος ήταν τόσο εκκωφαντικός που δεν ακουγόμασταν ούτε καν όταν φωνάζαμε! Δεν υπήρχε ψυχή τριγύρω, προς το τέλος μόνο ήρθε ένα αμάξι, οπότε χρέη φωτογράφου για την ομαδική φώτο ανέλαβε ο Γιώργος
Σιγά σιγά αρχίσαμε να βγάζουμε ο ένας τον άλλο! :D
Ζορζ
Παυλίτο
Ζαν ον δε φλαη
Και η αφεντομουτσουνάρα μου :p
Μπορεί να είχε σταματήσει η βροχή αλλά με τόσο σπρέι απ τον καταρράκτη ήταν σα να έβρεχε
Συνεχίζουμε στον 13 και στο Gravin μετά την Hardanger Bridge κάνουμε αριστερά για τον επαρχιακό Fv7. θέλαμε να επισκεφθούμε και τον καταρράκτη Voringfossen αλλά η ώρα είχε περάσει και έπρεπε να κάνουμε μια διαδρομή μπρος πίσω για να τον δούμε, λόγω του ότι είχαμε και το πρωινό περπάτημα στο Preikenstolen χάσαμε αρκετό χρόνο. Ήδη προβληματιζόμασταν τι ώρα θα φτάναμε στο Bergen καθώς δεν είχαμε κλείσει κάπου, απλά ξέραμε 2-3 καμπινγκ έξω απ αυτό.
Στην Νορβηγία γίνονται συνεχώς έργα για την καλυτέρευση των δρόμων, έτσι πετυχαίνεις δρόμους που τα οχήματα περνάνε ανά λωρίδες πάντα με το όχημα του εργοταξίου να προπορεύεται και να καθορίζει την ταχύτητα. Και στις δύο κατευθύνσεις υπάρχει άτομο που από μακρυά κάνει νόημα στα οχήματα να σταματήσουν. Σε αυτη τη στάση λοιπόν γνωρίσαμε έναν απ τους λίγους εύχαρους Νορβηγούς με διάθεση για κουβέντα! Όταν έμαθε κι από που ερχόμαστε δε...τρελάθηκε! Όταν μάλιστα μάθαμε κι εμείς τη σχέση που είχε αναπτύξει με Ελλάδα τρελαθήκαμε εμείς ακόμα περισσότερο! :haha:
Ο τύπος έχει αγοράσει ιστιοπλοϊκό στην Ελλάδα και μάλιστα κατεβαίνει 2 μήνες το καλοκαίρι που αλλού...Χαλκιδική (γιατί σαν την Χαλκιδική δεν έχει που λένε και οι βόρειοι :p) Εμ πες το άνθρωπε μου, γι αυτό έχεις αυτή την φιλικότητα και την διάθεση για επικοινωνία, σε έχουμε ''χαλάσει'' εμείς οι Grecos :haha:. Επειδή ήταν έτσι χαλαρός του έκανα μια προσωπική ερώτηση...με το συμπάθιο τι μισθό παίρνετε σερ για την δουλειά του εργάτη? 3500-4000 ευρω περίπου μου λέει...:eek: Μόνο τα σπίτια είναι ακριβά τα υπόλοιπα στα παρέχει το κράτος (περίθαλψη σχολεία κλπ) Εμ γι αυτό έρχεσαι 2 μήνες Ελλάδα πιο φτηνά σου στοιχίζουν οι διακοπές εδώ! :D
Συνεχίζουμε στον 13 πηγαίνοντας παράλληλα με το πανέμορφο και τεράστιο Hardangerfjord, το οποίο θα μας έκανε ''παρέα'' μέχρι λίγο πριν το Bergen
O κυκλικός κόμβος μέσα στο τούνελ είναι μοναδικός, με το έντονο μπλε χρώμα να το κάνει ακόμα πιο εντυπωσιακό
Περνώντας την Hardanger Bridge για να πάρουμε στην συνέχεια τον Fv7
Συνεχίζουμε απέναντι και κινούμαστε παραλιακά πάλι στο Hardangerfjord
Υπέροχα τα χρώματα που μας δίνει η δύση του ηλίου στο φιορδ! :icon_redface:
Περνώντας άλλη μια (απ τις τόσες) ''κρεμαστές'' γέφυρες...
Συναντώντας διάφορους όμορφους οικισμούς παραλιακά του φιορδ...
Πλησιάζουμε σιγά σιγά στο Bergen ενώ έχει ήδη σουρουπώσει (11 το βράδυ) και η θερμοκρασία αρχίζει να πέφτει, εκέι και με την κούραση της όλης μέρας αρχίζουμε να κρυώνουμε λίγο, δεν είχαμε βάλει τα πιο ζεστά ρούχα που φυλάγαμε για τα βόρεια. Κάποια στιγμή κάνουμε μια στάση να δούμε που θα μείνουμε, εκεί επικρατεί μικρός εκνευρισμός λόγω της κούρασης της ημέρας αλλά τελικά συμφωνούμε όλοι να πάμε προς Μπέργκεν καθώς δεν βρίσκαμε κοντά άλλο κάμπινγκ!
Πλησιάζει μεσάνυχτα, ο δρόμος λίγα χιλιόμετρα πριν από το Bergen γίνεται αυτοκινητόδρομος
Έχει αρχίσει πάλι ψιλόβροχο κι εμείς ψάχνουμε όντας ταλαιπωρημένοι για κάμπινγκ! Πάμε στο πρώτο...κλειστό χωρίς ούτε κάν φώτα! :eek: Προχωράμε στο δεύτερο, ενώ είχε φώτα η reception ήταν κλειστή, λογικό στις 12 το βράδυ! :D Θα μπορούσαμε να στήσουμε σκηνές αλλά με την βροχή το σκοτάδι και την τόση κούραση ήταν το τελευταίο που σκεφτόμασταν. Θέλαμε να εξαντλήσουμε όλες τις πιθανότητες, γι αυτό και χτυπάμε το κουδούνι που υπάρχει έξω απ την reception! Το πολύ πολύ λέω να φάμε καμιά κατσάδα! :haha: Με τα πολλά απαντάει ο Νορβηγός και μας λέει οτι το καμπινγκ είναι γεμάτο (οι καμπίνες)! Ωχ λέμε θα περάσουμε δύσκολη νύχτα...μετά από λίγο μας αναφέρει οτι ξέρει άλλο ένα καμπινγκ κοντά και μας δίνει το τηλ του ανθρώπου. Λέμε ας προσπαθήσουμε και αν δεν στήνουμε σκηνές, τι άλλο να κάναμε! Μπορεί λέω να μας βρίσει παίρνοντας τέτοια ώρα τηλ αλλά μπρος τα κάλλη τι'ν ο πόνος....ντριιιιν ντριιιιν χτυπάει 2 φορές και άμεσα το σηκώνει ο ευγενέστατος Νορβηγος ιδιοκτήτης! Αφού του εξηγούμε σε άπταιστα αγγλικά :p τι συνέβη και ξωμείναμε μεσάνυχτα να ψάχνουμε κάμπινγκ μας αναφέρει ότι θα φύγει απ την ζεστασιά του σπιτιού του για να πάει στο κάμπινγκ (έμενε κάποια χλμ μακρυά)ν ανοίξει μια καμπίνα για μας δίνοντας μας ραντεβού σε ένα σημείο στον αυτοκινητόδρομο μετά από 15 λεπτά! Άνθρωπε μου χίλια ευχαριστούμε! :xalara:
Μείναμε στο Grimen Motel & Camping AS https://www.booking.com/hotel/no/grimen-motell-amp-camping.el.html κυριολεκτικά δίπλα στην λίμνη Grimevatnet Ήταν ένα απ τα μικρότερα και ακριβότερα για τις υπηρεσίες του κάμπινγκ (λόγω ότι βρίσκεται κοντά στο Μπέργκεν) αλλά τέτοια ώρα τέτοια λόγια, αν ήταν Ελληναράς και τον σηκώναμε απ το κρεβάτι του, θα μας έβαζε και καπέλο στην τιμή :D Δώσαμε αν θυμάμαι καλά 75 ευρώ για καμπίνα μονόχωρη χωρίς λουτρό φυσικά! Βάλαμε τα βρεγμένα ρούχα μας απ την ανάβαση στο βράχο να στεγνώσουν στον ένα και μοναδικό θερμοπομπό 60χ60 cm που είχε το δωμάτιο, κάποια άλλα τα κρεμάσαμε με σκοινί φτιάχνοντας αυτοσχέδια απλώστρα μέσα στην καμπίνα! :haha: Πρέπει η υγρασία να χτύπησε κόκκινα εκείνο το βράδυ Άσε που γινόταν σφαγή με το ποιος πρώτα θα στεγνώσει τι...λογικό :D Τελικά με τα πολλά τα βρήκαμε και στεγνώσαμε τα περισσότερα, το επόμενο πρωί θα βάζαμε και στεγνωτήριο και τα υπόλοιπα.
Κάπως έτσι κύλησε το βράδυ και πέσαμε ξεροί απ την κούραση...
(στο χάρτη η google σε περνάει μέσα απ το Laerdal Tunnel ενώ εμείς κάναμε την διαδρομή του βουνού (Aurland pass) και απλά μπήκαμε και βγήκαμε στα πρώτα 8χλμ του τούνελ για να βγάλουμε φώτο απ τον σταθμό 1)
Άλλο ένα ''υγρό'' πρωινό ξύπνημα, αλλά με μαγευτική θέα κυριολεκτικά δίπλα στην λίμνη - φιόρδ (από ένα σημείο και μετά δεν ξέραμε τι ήταν απ τα δύο, καθώς όλη η Νορβηγία ήταν γεμάτη! Τελικά ήταν λίμνη η Grimevatnet :D )
Τα ρούχα που είχαν βραχεί χτες μισοστέγνωσαν και κάποια θέλανε και πλυντήριο-στεγνωτηριο έτσι αποφασίσαμε να βάλουμε ένα για φρεσκάρισμα! Εγώ με τον Παύλο αποφασίσαμε μέχρι να τελειώσουν τα ρούχα να πεταχτούμε να δούμε το Bergen ενώ ο Γιάννης κι ο Γιώργος θα έμεναν για χαλάρωση και μπουγάδα :D
Και η σημερινή μέρα θα ήταν γεμάτη με πολλά επαρχιακά χιλιόμετρα και αρκετή ώρα οδήγησης, αυτό που επιζητούσαμε δλδ εξαρχής Στο τέλος της ημέρας θα ''τρέχαμε'' πάλι να προλάβουμε το κάμπινγκ μην μείνουμε για άλλη μια φορά απ έξω :haha:
Τα ''άλογα'' πρέπει να έπαθαν αρθρίτιδα, συνάχι και δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο μετά από τόσο νερό και υγρασία! :haha:
Τα παιδιά είχαν αρχίσει τις ''δουλειές'' του σπιτιού ξεκινώντας με σκούπα :D
Η διαφορά θερμοκρασίας συν οτι η κάμερα ήταν στην υποβρύχια θήκη, έκαναν ένα θόλωμα μερικές φορές λόγω υγρασίας που μου ''κατέστρεψε'' πολλές φώτο Μπρος το τίποτα όμως κάτι είναι κι αυτές!
Μπαίνοντας στο κέντρο του Bergen...
Τα κλασικά χρωματιστά όμορφα σπίτια έκαναν σιγά σιγά την εμφάνιση τους!
Παιδάκια πηγαίνουν εκδρομή με φωσφόριζε γιλέκα :eek: Αυτό θα το ξανάβλεπα και στο Ελσίνκι της Φιλανδίας! Είναι πρωτόγνωρα ''μπροστά'' σε ορισμένα θέματα ασφάλειας οι βόρειες αυτές χώρες...
Αρκετός κόσμος κινούνταν με τα πόδια ενώ δεν είχε πολύ κίνηση με αυτοκίνητα
Το Bergen είναι η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Νορβηγίας, μετά το Oslo. Oλόκληρη η περιοχή του Bergen έχει πληθυσμό 338.500 κατοίκους, ενώ η αστική περιοχή 263.218 κατοίκους
Η πόλη είναι το επίκεντρο της πετρελαιοβιομηχανίας στη Νορβηγία, ενώ το λιμάνι εξυπηρετεί εμπορικά πλοία, σκάφη αναψυχής, κρουαζιερόπλοια και μικρά αλιευτικά σκάφη του εκεί πληθυσμού. Το κέντρο της πόλης βρίσκεται ανάμεσα σε μια ομάδα ορεινών όγκων, γνωστών ως "de syv fjell", «Τα Εφτά Βουνά», παρότι ουσιαστικά πρόκειται για περισσότερα. Το Μπέργκεν αποκαλείται και Η Πόλη της Βροχής, καθώς η ένταση των βροχοπτώσεων φτάνει κατά μέσο όρο τα 2250 χιλιοστά ετησίως. Το χειμώνα, το Μπέργκεν είναι από τις πόλεις με την υψηλότερη θερμοκρασία στη Νορβηγία λόγω του Ρεύματος του Κόλπου, ενώ η υψηλότερη θερμοκρασία που καταγράφηκε ποτέ ήταν 31,8 °C το 1947 και η χαμηλότερη -16,3 °C το 1987
Το Bergen πρόκειται για μια γραφική και απ τις ομορφότερες πόλεις της Νορβηγίας
Αφήνουμε για λίγο τις μηχανές σε σημείο που είδαμε σταματημένα και κάποια αυτοκίνητα, ένα μικρό ρίσκο το πήραμε για κλησούλα η αλήθεια είναι :D αλλά κινούμασταν κοντά, ενώ όταν κάποια στιγμή απομακρύνθηκα για μικρή φωτοβόλτα έμεινε πίσω ο Παυλίτο και τις πρόσεχε :icon_redface:
Στο λιμάνι τα κτίρια είναι ακόμα πιο χρωματιστά και συμμετρικά!
Αρκετός κόσμος κάτω στην αγορά έκανε τον περίπατο του και τα ψώνια του...
Υπέροχο και πολύ γραφικό το λιμάνι της πόλης
Με πολλά ιστιοφόρα
Αλλά και τα σπίτια που ήταν κτισμένα στον πράσινο και γεμάτο πυκνά δέντρα λόφο
Επιβλητικά και ιδιαίτερα κτίρια
όταν καταλαβαίνεις ότι τελικά σταμάτησες σε λωρίδα λεωφορειόδρομου :eek: :haha: δεν φταίμε κυρ αστυφύλαξ ήταν κι άλλα τουτου όταν σταματήσαμε :icon_redface:
Άλλωστε τις είχαμε βάλει στην ''γωνίτσα'' και δεν ενοχλούσαν :p
Τελευταίες φώτο πριν την αναχώρηση...
Και φύγαμε για πίσω στο κάμπινγκ να συναντήσουμε τα παιδιά ώστε να ξεκινήσουμε την σημερινή μέρα!
Αφού τα παιδιά είχαν κάνει την μπουγάδα τους και τα στεγνώματα τους, σιγά σιγά ετοιμαζόμαστε να πάρουμε πάλι τους δρόμους!
Ξεκινάμε λοιπόν άλλη μια γεμάτη μέρα με πολλά χιλιόμετρα και απίστευτα τοπία...παίρνουμε τον Ε16 και πάμε προς Aurland. Ευτυχώς ο καιρός μας έκανε το χατήρι και ίσα που μας ''πιτσίλισε'' μόνο για ένα δεκάλεπτο. Βάλαμε όμως τα αδιάβροχα και βαρεθήκαμε μετά να τα βγάλουμε (εμένα και του Παύλου ήταν ολόσωμα και των παιδιών διαιρούμενα), γι αυτο και θα με δείτε πάλι ως ''καναρίνι'' παρότι δεν υπάρχει βροχή :D
Περνώντας από διάφορες μικρές κωμοπόλεις που βρισκόταν στο δρόμο μας...
Για άλλη μια μέρα, καταρράκτες παντού!
Φτάνοντας στο Aurland μπαίνουμε τα πρώτα 8 χλμ μεχρι τον 1ο σταθμό στο διάσημο Laerdal Tunnel
Τον Ιούνιο του 1992 το νορβηγικό κοινοβούλιο αποφάσισε να κατασκευάσει τη μακρύτερη οδική σήραγγα στον κόσμο. Η έκταση σήραγγας μήκους 24,5 χλμ. Εκτείνεται μεταξύ του Aurland και του Laerdal στη νέα κύρια οδό που συνδέει το Όσλο και το Μπέργκεν. Η κατασκευή εγκρίθηκε για να διασχίσει ένα τμήμα της χώρας με σχετικά χαμηλά επίπεδα αξιοπιστίας στις οδικές μεταφορές λόγω της ορεινής περιοχής και των στενών δρόμων σε συνδυασμό με πολλές διασταυρώσεις φιόρδ. Η απόφαση για την κατασκευή μιας σήραγγας αντί για την ανακαίνιση υφιστάμενων οδών λήφθηκε για να αποφευχθεί το δύσκολο έδαφος με υψηλό κίνδυνο πτώσης βράχων. Από περιβαλλοντική άποψη, η σήραγγα θεωρήθηκε ως μια δικαιολογημένη επένδυση για να αποφευχθεί η καταστροφή τμημάτων του παρθένου φυσικού τοπίου.
Συνολικά 2.500.000 κυβικά μέτρα βράχου απομακρύνθηκαν από τη σήραγγα κατά τη διάρκεια της κατασκευής του από το 1995 έως το 2000
Η σήραγγα δεν διαθέτει εξόδους κινδύνου.Υπάρχουν τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης που φέρουν την ένδειξη "SOS" κάθε 250 μέτρα, τα οποία επικοινωνούν με την αστυνομία, τις πυροσβεστικές υπηρεσίες και τα νοσοκομεία. Πυροσβεστήρες έχουν τοποθετηθεί κάθε 125 μέτρα . Κάθε φορά που χρησιμοποιείται τηλεφωνικό κέντρο έκτακτης ανάγκης στη σήραγγα ή ανυψώνεται ένας πυροσβεστήρας, αναβοσβήνουν τα φώτα και τα ηλεκτρονικά σήματα: γυρίστε πίσω και η έξοδος εμφανίζονται σε όλη τη σήραγγα και 2 άλλες ηλεκτρονικές πινακίδες και στις δύο πλευρές της εισόδου γράφουν: tunnelen stengt (Αγγλικά: κλειστή σήραγγα). Υπάρχουν 15 περιοχές για αναστροφή που κατασκευάστηκαν για λεωφορεία και ημιρυμουλκούμενα. Εκτός από τα τρία μεγάλα σπήλαια, έχουν κατασκευαστεί εξόδους έκτακτης ανάγκης κάθε 500 μέτρα. Υπάρχουν κάμερες και καταμέτρηση όλων των οχημάτων που εισέρχονται και εξέρχονται από τη σήραγγα σε κέντρα ασφαλείας στο Lærdal και το Bergen. Υπάρχει επίσης ειδική καλωδίωση στη σήραγγα για τη χρήση ραδιοφώνου και κινητών τηλεφώνων.
Που και που περνούσε και κάποιο αμάξι ή νταλίκα, αφήνοντας lightrails !
Αυτές οι 3 ''σπηλιές'' εσωτερικά του τούνελ ήταν ιδιαίτερα φωτισμένες με μπλέ νεον και στο πλάι τα φώτα ήταν σαν φωτιές! Απίθανο και συγχρόνως μοναδικό θέαμα
The ''Road to Hell'' κυριολεκτικά!
Έτοιμοι να την κάνουμε για το καταπληκτικό και χιονισμένο πάσο Aurland Pass!
Μπαίνοντας στην μικρή πόλη του Aurland
Και ανεβαίνοντας σιγά σιγά ένα πολύ στενό και απότομα ανηφορικό δρομάκι, που ακόμα και αυτοκίνητο και μηχανή να διασταυρωνόταν θα έπρεπε να σταματήσει κάποιος στην άκρη να περάσει ο άλλος! :eek: Το συγκεκριμένο είναι το διασημότερο πάσο της Νορβηγίας!
H θέα αλλά και ο δρόμος έκοβαν κυριολεκτικά την ανάσα!
Φτάνοντας πάνω στο πάσο στην εξέδρα ''φωτογράφισης'' η θέα του Aurlandfjorden από ψηλά μαγεύει!
Πήραν ''φωτιά'' οι μηχανές :D
Εδώ ο Παυλίτο ζητά την βοήθεια μιας ''κορασίδας'' λες και χαθήκαμε εμείς οι φωτογράφοι :p
Ξεκινάμε πάλι ν ανεβαίνουμε το πάσο μέχρι την κορυφή του στο χιονοδρομικό κέντρο
Το τοπίο γινόταν όλο και πιο αφιλόξενο και πετρώδες για άλλη μια φορά. Προσωπικά λάτρεψα αυτές τις έντονες αντιθέσεις και τις εναλλαγές του τοπίου στην Νορβηγία ιδιαίτερα το μήνα Ιούνιο μιας και είχε και αρκετό χιόνι! Βλέποντας άλλα οδοιπορικά φίλων που είχαν πάει Ιούλιο Αύγουστο διακρίναμε εντελώς διαφορετικά τοπία στα ψηλά!
Σιγά σιγά το χιόνι αυξανόταν...
Μέχρι που έγινε ''τοίχος'' δεξιά κι αριστερά με την θερμοκρασία να πέφτει αισθητά όσο ανεβαίναμε! Τα σύννεφα του ουρανού με το χιονισμένο τοπίο είχαν γίνει ένα χαρίζοντας μας μοναδικές εικόνες!
Από ένα σημείο και μετά, έβλεπες μόνο πέτρα και πολύ χιονι!
Μοναδικές εικόνες που μόνο αν πας Ιούνιο βλέπεις! (εξαρτάται και το χειμώνα που θα κάνει φυσικά!)
Περνούσαμε κι από αρκετές παγωμένες λίμνες
Όσο κατεβαίναμε απ την άλλη πλευρά του πάσου το τοπία άλλαζε πάλι...
Και κάποια στιγμή έγινε εντελώς ''πράσινο'' και πάλι
Φτάνοντας στο τέρμα του πάσου λιγο πριν το Laerdal
Είμαστε πλέον στο Laerdalsfjorden και κατευθυνόμαστε προς το Fodnes το οποίο βρίσκεται μεταξύ αυτού και του Ardalsfjorden. Από εκεί παίρνουμε το ferry για το Mannheller
Και στην συνέχεια στο Hella(s) :D παίρνουμε το ferry boat για να βγούμε στο Dragsvik
Περιμένοντας τo φερρυ...
Ο ουρανός σ' εκείνο το σημείο μας φτιάχνει ωραιότατες ''πύλες'' φωτός!
Οι οποίες κάνουν το τοπίο δραματικό και συνάμα σαγηνευτικό!
Κατεβαίνοντας από το ferry, έχουμε μπει στο Sognefjorden, το μεγαλύτερο φιόρδ της Νορβηγίας και δεύτερο μεγαλύτερο στον κόσμο μετά από αυτό της Γροιλανδίας. Οδηγάμε πλέον στον Fv13 με κατεύθυνση το Vik
To τοπίο του Sognefjorden ήταν απίστευτο! Από αυτά τα τοπία που χαζεύει ο κάθε μοτοσυκλετιστής τριγύρω με τις ώρες, θέλοντας να οδηγεί σε μέρη σαν κι αυτό παραδεισένια! Τα επιβλητικά βουνά καθρεπτίζονταν στα νερά του φιορδ ακριβώς δίπλα μας, ενώ μικρά σπιτάκι ήταν παρακείμενα του χαρίζοντας μας μοναδικά κάδρα. Το Esefjorden που περνούσαμε ήταν ένα ένα από τα πολλά παρακλάδια του τεράστιου Sognefjorden
Μικροί πανέμορφοι οικισμοί με σκόρπια 5-6 χρωματιστά σπιτάκια...
Πραγματικά άλλος ένας μοναδικός επαρχιακός δρόμος! Φυσικά κι εδώ δεν κυκλοφορούσε ψυχή και επικρατούσε απόλυτη ηρεμία!
Ανεβήκαμε το πάσο και φτάσαμε στο Gaularfjellet, άλλη μια ''εξέδρα'' απ τις πολλές της Νορβηγίας!
Η απαραίτητη στάση για φώτο!
Θαυμάζοντας την υπέροχη θέα για άλλη μια φορά!
Οι κατακτητές των ''κορυφών'' :D
Και ο Παυλίτο στα ψηλά!
Συνεχίσαμε προς Vik στον Fv13 στον οποίο συναντήσαμε πάρα πολλές λίμνες πριν φτάσουμε στην επόμενη στάση μας και τον καταρράκτη Likholefossen
Αρκετές ήταν ακόμα παγωμένες!
Που και που συναντούσαμε μικρά χρωματιστά σπιτάκια στη μέση του πουθενά!
Η διαδρομή για άλλη μια φορά ήταν τελείως διαφορετική
Απλά χανόμασταν οδηγώντας στις ομορφιές της φύσης αυτής της μοναδικής χώρας!
Σε κάθε στροφή μας περίμενε και κάτι καινούργιο...
Μετά από λίγο φτάνουμε στο Parking του καταρράκτη Likholefossen. Στο 5 λεπτο περπάτημα προς τα κεί ακούγαμε τον εκκωφαντικό θόρυβο που έκαναν τα νερά του κατεβαίνοντας το βουνό! Ψιλομεγάλος θα είναι λέμε... :D
Φτάνοντας βλέπουμε την χαρακτηριστική μεταλλική γέφυρα που σε περνούσε απέναντι αλλά και επέτρεπε τα τον αποθανατίσεις από ψηλά
Άλλο να το βλέπεις και άλλο να τ'ακούς! Το πλάτος του πολύ μεγάλο
Ερχόταν ''ήρεμος''
Και κατέβαινε ''φασαριόζος'' με ορμή!
Σταθήκαμε λίγο να γευτούμε τις εικόνες και τον ήχο απ αυτό το θαύμα της φύσης...ας μας τσιμπήσει κάποιος (έλεγα από μέσα μου) μήπως ονειρευόμαστε, μήπως είμαστε στον παράδεισο?
Ο Γιάννης ζεί επικινδύνως και ''σουλατσάρει'' κοντά του...
Ου λαλααα :haha:
Ο ''τολμηρος'' Γιάννης κατέβηκε σε κοντινό βραχάκι για φωτογραφίες , ευτυχώς φορούσε τα αδιάβροχα γιατί απ το τόσο ''σπρει'' που πεταγόταν με την ορμή του, θα είχε γίνει...
Η ώρα όμως είχε περάσει και πλησίαζε τις 9 το βράδυ, ποιο βράδυ καλέ, ντάλα είναι το φως! :haha: Αυτό βέβαια δεν είχε καμία σημασία διότι οι Νορβηγοί όπως είπαμε μετά από κάποια ώρα εξαφανίζονται απ τα camping και πάνε για σιέστα, μην μείνουμε έξω! Το Camping το είχαμε κλείσει από πριν και η ώρα που μας έλεγε ήταν 9, αφού είχαμε στείλει μήνυμα τελικά μας είπε για τις 10, αλλά δεν ήταν σίγουρο οτι θα προλαβαίναμε και το 10!
Περνώντας από άλλη μια μεγάλη και όμορφη λίμνη την Viksdalsvatnet
Αλλά και από διάφορους μικρούς οικισμούς
Κάποια στιγμή ανοίγω λίγο ταχύτητα καθώς έβλεπα την ώρα να περνάει και δεν θα φτάναμε στην ώρα μας κι άντε πάλι να αναζητούσες τον ιδιοκτήτη, καθώς δεν ξέραμε πως ήταν το camping και η περιοχή! Έτσι το πάτησα λίγο παραπάνω απ τα παιδιά και έφτασα λίγο μετά τις 10!
Ευτυχώς πέτυχα την reception ανοιχτή και χτυπώντας το κουδουνάκι μετά από λίγο ήρθε κάποιος! Ουφ λέω προλάβαμε :xalara:Δίνω το όνομα και η receptionist μου λέει απορημένη, ''μα 4 άτομα περίμενα'' , της λέω έρχονται στο δρόμο είναι :D. Μέχρι να βγάλω αδιάβροχα να δώσω διαβατήριο στοιχεία κλπ να σου και τα παιντιά! Η receptionist μας οδήγησε στο υπέροχο ξύλινο σπιτάκι με θέα τον καταρράκτη μέσα στο φαράγγι και το χιονισμένο βουνό απέναντι. Θα κοιμηθούμε πάλι με νανούρισμα σκέφτηκα :D To υπέροχο κάμπινγκ που μείναμε ήταν το Lunde Turistasjon Lunde Turiststasjon | Lunde. Κράτηση Τώρα | booking.com στο οποίο δώσαμε 57 ευρώ (δίχωρο χωρίς εσωτερικό μπάνιο)https://www.googleadservices.com/pa...wjPs8To4NHhAhVQwqYKHVa2CqMQ0Qx6BAgPEAE&adurl=
Αφού πήραμε το μπανάκι μας και τσίτωσε το δερματάκι μέχρι να γυρίσουμε στο σπιτάκι :D, στη συνέχεια ετοιμάσαμε να τσιμπήσουμε κάτι τις με θέα! Το συγκεκριμένο κάμπινγκ ήταν μεγάλο και πανέμορφο, ξεκινούσε απ τον καταρράκτη κάτω απ το βουνό και κατέληγε στην λίμνη Jolstervatn, ενώ διέθετε όλα τα κονφορ
Για άλλη μια φορά ο μικρός θερμοπομπός το έκανε φούρνο! Η αλήθεια είναι ότι είχαμε βρει τα πλατιά μας λόγω του ότι ήμασταν 4 άτομα και συνέφερε πολύ περισσότερο το σπιτάκι απ ότι οι σκηνές, καλά για την άνεση δεν το συζητώ! :D Με ένα ζευγάρι απαραίτητες ωτοασπίδες για μένα που είμαι ευαισθητούλης στον ύπνο! :icon_redface: Ξέρω χάνω το ''νανούρισμα'' της φύσης αλλά γλιτώνω άλλα πράγματα :haha:
Μικρή βόλτα τριγύρω, η φύση στα καλύτερά της!
Οι επιβλητικοί ορεινοί όγκοι τριγύρω...
Εδώ το σπιτάκι (το δεξιό) όπως φαίνεται πάνω απ τον καταρράκτη (φωτο ιντερνετ)
Αλλά και η υπέροχη λίμνη Jolstervatn που βρισκόταν τέρμα κάτω στο τέλος του κάμπινγκ (φωτο ιντερνετ) Δυστυχώς λόγω του ότι φτάσαμε αργά και μέχρι να φάμε και να μπανιαριστούμε πέρασε η ώρα και σε συνδιασμό με την όλη κούραση της ημέρας δεν κατεβήκαμε το 1χλμ μέχρι την λίμνη (και άλλο ένα στο ανέβα μην ξεχνιόμαστε :D ) Όποιος όμως βρεθεί εκεί μην την χάσει! Την επόμενη φορά (καλά να μαστε) δεν θα την χάσω ούτε γω!
Έτσι αποκαμωμένοι απ την πολύωρη οδήγηση στους σφιχτούς επαρχιακούς και παρέα με τους ήχους της φύσης, μας πήρε ο ύπνος σε χρόνο Dt! ZzzZZZzzZ καληνύχτες...
Χλμ ημέρας 390 (στον χάρτη δεν έχει μπει το μπρος πίσω στον κλειστό εν τέλη Fv258 pπριν το Geiranger)
Άλλο ένα ''υγρό'' πρωινό ξύπνημα χωρίς βροχή ευτυχώς, η υγρασία όμως τρυπούσε κόκαλα ειδικά σε κάμπινγκ δίπλα σε λίμνες και καταρράκτες :D. Φτιάξαμε τα υπερτούμπανα πρωινά μας (ταχίνι μέλι με ψωμί, βρώμη μπανάνες νουτέλες κλπ για μένα :eek: :haha για να έχουμε αποθέματα ενέργειας για σχεδόν όλη την μέρα :p. Το καλύτερο πράγμα και πιο απαραίτητο (ειδικά σε road trip με μηχανές) είναι ένα καλό πρωινό καθώς σε κρατάει για πολλές ώρες και το μόνο που κάνεις στη συνέχεια είναι να τρως ένα μικρό κολατσιό, καμία μπάρα, ξηρούς καρπούς κλπ μέχρι αργά που θα φτάσεις και θα φας.
Σιγά σιγά φορτώνουμε τις κούκλες και ξεχυνόμαστε στους επαρχιακούς της Νορβηγίας με τα σύννεφα για άλλη μια ημέρα να μας συντροφεύουν, ευτυχώς χωρίς βροχή! Αλήθεια πότε θα δούμε ήλιο?? :D Ξεκινάμε απ τον 5 οδηγώντας λίγο πίσω στο Skei και παίρνουμε πάνω τον Ε39.
Δυστυχώς χάσαμε έναν παγετώνα που βρισκόταν στα 8χλμ απ το ξενοδοχείο (στην αντίθετη κατεύθυνση) τον Bøyabreen Glacier, ο οποίος βρίσκεται κυριολεκτικά δίπλα στον δρόμο!). Δεν μας πειράζει όμως άλλωστε θα πηγαίναμε στον παγετών Briksdal. Αν κάτσεις και ψάξεις τον κάθε παγετώνα, τον κάθε μεγάλο καταρράκτη αλλά και όλα τα highlight της Νορβηγίας δεν σε φτάνουν 3 μήνες για να τα γυρίσεις όλα! Ας έχουμε λοιπόν και κάποια για επόμενη φορά :D (φώτο ίντερνετ
Σε κάποια στιγμή περνώντας από ένα φαράγγι συναντάμε μια ουρά, γινόταν έργα και τα αυτοκίνητα περνούσαν ανά λωρίδες!
Ήταν απ τις ελάχιστες φορές που συναντούσαμε λεωφορεία και Νταλίκες στην μέχρι τώρα πορεία μας, δείγμα των μικρών επαρχιακών δρόμων που ακολουθούσαμε
Μετά από λίγα λεπτά ξεκινήσαμε περνώντας άμεσα μπροστά για να μην μας πηγαίνουν ''τρενάκι'' οι νταλίκες εφόσον οι προσπεράσεις θέλουν πολύ προσοχή εδώ! :D
Μετά το Byrkjelo παίρνουμε τον επαρχιακό Fv60 ανεβαίνοντας ένα πανέμορφο αλπικό πάσο αποφεύγοντας για άλλη μια φορά τον κύριο δρόμο!
Στη συνέχεια κατεβαίνουμε για Utvik και δεξιά για Olden
Απαραίτητη στάση ανεφοδιασμού και ξεκούρασης μετά 400 περίπου χλμ για 18 λτ καυσίμου :eek: Είπαμε εδώ η βενζίνη είναι καλή και ''κρατάει'' αρκετά χλμ Εκεί πετυχαίνουμε κι άλλους ομοϊδεάτες μοτοσυκλετιστές και τα λέμε λιγάκι για το ταξίδι μας και το που πηγαίνει ο καθένας!
κάποια στιγμή περνάνε περίπου 7-8 παλιές μηχανές με καλάθι!
Συνεχίζουμε για τον παγετώνα
Περνώντας απ το Olden
Στα μεγάλα φιόρδ υπήρχαν και κάποια μεγάλα κρουαζιερόπλοια, το συγκεκριμένο είναι το Innvikfjorden
Μοναδικές και οι χρωματιστές εκκλησίες της Νορβηγίας
Στη συνέχεια στρίβουμε στο Olden κάτω τον Fv724 για briksdal για τον παγετώνα που βρίσκεται εκεί
Ναι, αυτά που βλέπετε είναι μεγάλα τροχόσπιτα με κλειστούς ημιυπαίθριους χώρους (αυλές) :eek: Είναι στην κουλτούρα των Νορβηγών άλλωστε όπως είπαμε, τα τροχόσπιτα αυτά σίγουρα κάνουν αρκετές δεκάδες χιλιάδες ευρώ...
Και ξαφνικά φτάνουμε στον παγετώνα και μένουμε με το στόμα ανοιχτό! H λίμνη Oldevatnet και ο παγετώνας απέναντι! Ουσιαστικά είναι μια λίμνη, η οποία χωρίζεται σε τρία τμήματα (φαίνεται στο χάρτη)
Ο παγετώνας Jostedalsbreen είναι ο μεγαλύτερος παγετώνας της ηπειρωτικής Ευρώπης
Παρέα με έναν καταρράκτη που πέφτει παραδίπλα!
Αποσβολωμένοι κοιτάζουμε τριγύρω το τοπίο!
Εκεί φυσικά οι άλλες ''μηχανές'' πήραν φωτιά! :D
Τι υπέροχος ο κόσμος της Νορβηγίας...! Κάθε μέρα είναι ομορφότερη από την προηγούμενη θαρρώ!